Fantastiska Lucky

Lucky var så jävla fin på träningen idag, riktigt riktigt riktigt jävla fin!! Svårt att se på videon pga vinkeln/placeringen där mamma satt, men han var riktigt fin. Jörgen tyckte jag kunde sitta lite mer "lätt" i sadeln och något mer framåtlutad. Lucky lyssnade jättebra på mig och kom till och med ner i form i galoppen ibland. Tror att han börjar känna att det är bättre att hoppa men den sadeln nu plus att min ridning var mycket bättre än förut. Jag skiter i vad alla andra säger men min häst är bäst!! Jörgen tyckte det såg jättebra ut och han sa något som egentligen stämmer(han sa det för att vara rolig) han sa, klart hästen drar om du drar. Egentligen stämmer det jättebra, för ingen häst drar väl om man har slappa tyglar? 

Jag blir bara mer och mer nöjd med Jörgens träningar, övningen idag var jättebra. Vi hoppade först fram lite på ett hinder från båda hållen. Sen skulle vi hoppa en bana på 70cm kanske, en relativt lätt bana och vi skulle hela tiden sysselsätta hästarna emellan hinderna. Med tex. halt, avsaktning, skänkelvikning, volt, ökning osv. Det är det första ni ser i filmen. Sen skulle vi hoppa samma bana på samma höjd utan volter avbrott osv. Men ändå ta ut svängarna och rida ordentligt. Till slut fick jag hoppa lite högre, kanske 110bana. Red lite dåligt i första linjen så hoppade om den. Lucky var som sagt bäst, riktigt fina språng också.



Nu är i alla fall Fellow badad och flätad inför morgondagen. Helt galet att jag ska starta honom i dressyr :O Aja skulle det inte gå bra är han i alla fall snygg. Ska försöka sy upp knopparna imorgon.

Love Linn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0