Dålig dag, dåligt väder, dålig hästmamma, dååligt.

Idag har det varit en riktig skitdag.

Gick upp vid halv 7 för att göra vid Lucky och åka iväg nästan två timmar för att ställa upp i div 1 i lillhagen. På väg dit började det regna asmycket och vi funderade på att åka hem, men eftersom att det var lag kände vi oss tvungna att åka vidare.

Skulle hoppa lagklassen sen en 120cm efter.

Började med att Lucky hade en oförklarlig bula/böld på halsen när jag skulle veterinärbesikta. Den var definitivt inte där när jag gjorde vid honom på morgonen så blev lite konfunderad... Veterinären trodde att det var ngt slags allergiutslag så sa inget speciellt. När vi skulle rida gjorde vi vid honom i sista sekund för att han skulle slippa gå ute i regnet bara för att han blir helt galen av regn. Ni som läst min blogg ett tag vet att jagf nämmt det innan. När jag kom till framhopp hade de ingen koll och allt blev skitstressigt. Först sa dem att det bara var 3kvar till mig och i andra sekunden var det en paus på 6min pga höjning. Hoppade i alla fall fram och allt var kaotiskt där inne. Lucky hoppade i alla fall lika fint och duktigt som han brukar, tog räcket en sista gång innan jag skulle in på banan, där lägger lucky i med ett jävulskt hopp, på 150cm. Aja inte mer med det(ibland gör han så) gick jag in på banan. Kunde rida runt ett tag då det var en ryttare innan mig.

Innan jag började hoppa kände jag att jag själv inte var lugn, all stress på framhoppningen hade satt sig och ville inte försvinna, inte alls likt mig. Tänkte bara på att det skulle smitta av sig på Lucky och det gjorde det säkert med. När jag kom igång med hoppningen inne på banan hoppade Lucky 140 på alla hinder. 1, 2, linje till 3, 4, linje till 5 hoppade han på den höjden. Helt galet publiken ojjade och tappade andan. 6an var en trekomb och lucky hoppar lika högt in i komb som på de andra hinderna och i samma sekund han hoppar av känner jag att det aldrig kommer gå. Kommer bra in men Lucky hoppade för stort in (alltså för högt) så räcker inte fram till b.hindret. Stopp där och vi kraschar i hindret. Aaah känner mig värdelös, ville bara gå ut från banan och åka hem, men eftersom att de var lag försökte jag igen. Blev förvånad att han ens hoppade a-hindret igen, men återigen räckte vi inte fram till b.hindret.

Folk säger ibland att de har problem med sina hästar som hoppar för snålt, men det är fan inte lätt när ens häst överdriver med en marginal på 20cm. Allt kändes bara konstigt och fel, strök till sista klassen och åkte hem.

Väl hemma hade Lucky lite feber stackarn. Eller ja han hade lite högre än vanligt. Känner mig som en värdelös "hästmamma" som inte tagit tempen innan, men kan vara så att han fick lite höjd temp samtidigt som bölden på halsen.

Kan inte annat än älska min lilla pingla till häst även om det gick som det gick idag, jag anser att det inte var hans fel. Fanns säkert ngt annorlunda jag hade kunnat göra med min ridning och jag tror inte han hade överhoppat sig så fruktansvärt mycket om han var hundra procent på, som han brukar. Nya tag nu, nästa tävling blir Eslöv, första ute. 

Slutsats, man kan inte vara bäst jämt. Både Lucky och jag är levande individer så fel och misstag kan alla göra, tex som mig idag. Förlåt för ett så långt inlägg. Nu ska jag ut och rida de andra pinglorna här hemma. Knappt glada för att se mig, härligt. :D

Love Linn

 

Kommentarer
Postat av: Sandra Johansson

Du har sån härlig och realistisk inställning Linn! Det är bara att ta nya tag och hoppas han kryar på sig snart !

2010-04-04 @ 19:26:27
URL: http://teamjohansson.blogg.se/
Postat av: Lisa

Det är verkligen härligt att höra en så sund och kry hästinställning!

Alla kan ha en dålig dag. Kämpa på Linn, ni är så duktiga! Kram

2010-04-05 @ 13:02:15
URL: http://lisakarolin.blogg.se/
Postat av: Sofia

gillar verkligen din inställning även om det inte gick bra. som du sa till mig, alla kan ha en dålig dag.

2010-04-05 @ 13:08:13
URL: http://kumpumaki.blogg.se/
Postat av: Louise

Linn, du är alltid så klok! Härligt att prata med dig igår <3



2010-04-05 @ 18:18:04
URL: http://formone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0